30 August 2005

Toma Zdravkovic


Video sam na Pinku da izdaju cd Tome Zdravkovica sa 19 antologijskih hitova i jos tad pomislih kako cu to da kupim. Naravno, ja uvek kad tako nesto planiram ne ostvari se ali za divno cudo ja danas sasvim slucajno kupih taj cd. Prvo slucajno sam ga video u trafici, kasnije u povratku iz grada opet prolazim pored te trafike, stavljam ruku u dzep, kad ono tamo 130 din. Cd kosta 150. Opet slucajno nadjem jos 20 din i kupim ga. Sudbina il sta ti ja znam. Tako da sad pici "duboko je, daleko je, ja osetih svu gorcinu...". Jesam sve te pesme imao na kompu u mp3-ju al cd Tome je cd :)
"Toma Zdravkovic. Mit za zivota i dalje do vecnosti. Srpski Sarl Aznavur. Prever nase narodne muzike. Covek, pesnik, boem, pevac... Ziveo je kratko i burno noseci 53 godine usud i zlu kob naroda iz koje je ponikao i prostora kojem je pripadao. I srecan i tuzan istovremeno. "Pevac sa najtuznijim ocima na svetu". Tesko se probijao kroz zivot. Do slave i popularnosti stigao je zaobilaznim putem. Od rodnog Aleksinca 20.novembra 1938. do bolnicke sobe VMA u Beogradu 30.septembra 1991.godine. Pesnik i boem koji je "sve svoje pesme doziveo" i na kraju iskreno, kakav je bio celi vek, priznao je "Kada bih se ponovo rodio,radio bih sve drugacije". Voljen i cenjen, u ljubavi nije imao srece. Ljubio je i bio ljubljen, ali je pravu srecu doziveo sa cetvrtom suprugom Gordanom, tek u poznim godinama u dalekoj Kanadi, kada je vec bio na putu bez povratka. "Mislim da bih istog casa ozdravio kada bih zapevao" govorio je u vreme kad vise nije bilo nade i dok su se andjeli u oblacima prestrojavali da mu oslobode pocasno mesto u nebeskom horu. Toma Zdravkovic je otisao.Ostale su njegove pesme da zive i stoje kao spomenici vremena i budu svedoci neprolazne vrednosti i velicine coveka, pesnika, boema i pevaca koji, kao niko, nikad pre, ali ni posle njega nije "imao visak duha". "
"O kako me pesma rastuzi, kako me u srce dirne kada zora plava zagrli ove noci mirne...
Ooo sudbino u kafane opet vodi me, da pevamo samo pesme Tomine...
Ooo kako me vino opije, kako bole mi blazi, i svaka casa koja se razbije svoju pesmu trazi..
Ooo sudbino u kafane opet vodi me, da pevamo samo pesme Tomine..."

PESME MOJE
Jednog dana kada odem,
jednog dana kada odem ja
ostavicu pesme svoje
da i staro drustvo zapeva
pesme moje,pesme moje
ni zasto me ne krivite
ostanite s drugovima
i za mene zivite.
O Danka,Danka,Danka
O Marija,Ej Branka,Branka,Branka
Prokleta je ova nedelja.
O majko sto me rodi,kad srece
nemam jadotako sam dno zivota
prokleta je ova nedelja.
Dao sam vam dusu svoju
dao sam vam dane mladosti
delio sam zivot s vama
svoje tuge svoje radosti
pesme moje,pesme moje....

1 comment:

natty said...

cd je cd... al 150 dinara je 150 dinara...